7 hours ago, Alekzanter said:I'm descended from Swedish immigrants...
Love me some Potatis Skorv!
Never heard of that.
Are you saying you like sausages and potatoes?
7 hours ago, Alekzanter said:I'm descended from Swedish immigrants...
Love me some Potatis Skorv!
Never heard of that.
Are you saying you like sausages and potatoes?
Isn't "skorv" a skin condition? Like cradle cap or scalp eczema? Not something I would love! I think you mean "potatis-korv"
Swede here as well.
Any of you Scandi lot happen to know a webshop that actually has EoTE books and stuff in stock? I've got the Core book by a stroke of luck, but anything else seems to be out of stock indefinitely (until FFG goes for reprints, I'd wager).
Also Swedish, from Uppsala.
2 hours ago, SweRacoon said:Swede here as well.
Any of you Scandi lot happen to know a webshop that actually has EoTE books and stuff in stock? I've got the Core book by a stroke of luck, but anything else seems to be out of stock indefinitely (until FFG goes for reprints, I'd wager).
Det verkar fortfarande finnas en del kvar på http://www.collectorspoint.se/sv/hem/rollspel/s/star-wars-edge-of-the-empire-cid4563.htm även om det är rätt urplockat.
Jag bor i USA, och kan eventuellt hjälpa er att få tag på en del grejer... Det är väl typ lagligt? PMa mig.
14 minutes ago, Sharatec said:Det verkar fortfarande finnas en del kvar på http://www.collectorspoint.se/sv/hem/rollspel/s/star-wars-edge-of-the-empire-cid4563.htm även om det är rätt urplockat.
Dom hade ju Dangerous Covenants i alla fall, så gruppens Hired Gun kommer nog bli glad om inte annat. Mången tack!
3 minutes ago, SweRacoon said:Dom hade ju Dangerous Covenants i alla fall, så gruppens Hired Gun kommer nog bli glad om inte annat. Mången tack!
Vassego. Dangerous Covenants känns som en av de centrala böckerna att ha.
Edited by SharatecOn 1/28/2017 at 9:28 PM, SweRacoon said:Swede here as well.
Science Fiction Bokhandeln verkar ha en hel del.
Om inte i deras webshop, så åtminstone i några av butikerna.
Och de är oftast väldigt resonabla, så du kan säkert få sakerna skeppade från butik istället för webshoplagret om du bara frågar snällt och förklarar att det är "out of print".
Spiller ikke svensker bare Mutant År Noll da?....
For Sweracoon and other scandinavians, Fantask.dk has all Age books, all Edge except Special Modifications, all FaD except Endless Vigil in stock. Prices are a bit high though.
5 hours ago, RodianClone said:Spiller ikke svensker bare Mutant År Noll da?....
Ska man spela Mutant ska man spela Undergångens Arvtagare. Förstår inte alls hypen bakom År Noll, men sen är ju smaken som baken. Symbaroum, där har du svenska rollspel som det ska vara IMO.
Norrbagge.
Yup swedish here ^^
On 2/1/2017 at 2:31 AM, SweRacoon said:Ska man spela Mutant ska man spela Undergångens Arvtagare. Förstår inte alls hypen bakom År Noll, men sen är ju smaken som baken. Symbaroum, där har du svenska rollspel som det ska vara IMO.
Jag spelar M:Å0, och har spelat M:UA länge.
Jag ser det som M:Å0 är "gamla" mutant... mycket primitiv känsla på miljön och teknologin, mycket zonfarande, hela världen är farlig.
M:UA är mer som Mutant 2. Civilisationen har börjat växa och industrin är på framgång. Mycket mer fokus på politiskt rävspel och spelande i stadsmiljö med zonexpeditioner då och då.
Det handlar helt enkelt om vad man vill spela.
Tycker själv mer om M:Å0 eftersom det passar mina tidigare minnen av att spela gamla mutant när jag var liten.
On 1/31/2017 at 10:01 PM, Alisair Longreach said:For Sweracoon and other scandinavians, Fantask.dk has all Age books, all Edge except Special Modifications, all FaD except Endless Vigil in stock. Prices are a bit high though.
Science Fiction Bokhandeln (sfbok.se) har även allt till FFG's Star Wars rollspel.
Norwegian here :-)
And i know my GM is hiding around in here somewhere aswell, also a Norwegian :-)
Hvorfor skriver vi på engelsk her inne?
I'm also swedish. Never been that big of a Star Wars fan, but some friends recently talked me into GM:ing Star Wars, and I chose Force & Destiny and now I love it
I do freelance RPG writing (Eon, Western, Neotech and Kult) on the side, and have previously mainly played Eon, Western, some Vampire and Apocalypse Wörld, and various indie games (Svart av kval, vit av lust is a big favorite).
On 2/2/2017 at 1:27 PM, RodianClone said:Hvorfor skriver vi på engelsk her inne?
English? I thought it was Basic.
Edited by lecudasOn 2017-01-27 at 7:06 PM, OddballE8 said:Var bor du?
Jag bor utanför Lund.
Bor också utanför Lund, bor i Eslöv
7 minutes ago, DarthRune said:Bor också utanför Lund, bor i Eslöv
Coolt
Lite långt för att åka och spela, men ändå nära nog att det är kul att höra